itochin2の日記(仮)

主に備忘録。Perl、MySQL、Unity、開発管理などについて情報を残していきたい。

[RareJob]振り返り2016/03/15

文法 初級3

Today's Pattern
私は - 前置詞を伴う副詞句 - (場所)にいます
I am - adverb phrases made with prepositions - place.

私は家にいます。
I am at home.

あなたの仕事は?/ソフトウェアエンジニアです。
What is your job?
I am a software engineer.

彼女は叔母の娘。彼女は母親の姪。
She is the daughter of my aunt.
She is your mather's niece.

あなたは自分がどのような人ですか?/私は楽観的です
How would you describe yourself?
I am Optimistic.

両親はあなたについてなんて言いますか?/彼らは私を単純だと言います。
What do your parents say about you?
They say I am simple.

友達はあなたのことをなんて言いますか?/彼らは親しみやすいと言います。
What do your friends say about you?
They say I am friendly.

Sentence Structure

be動詞(is, am, そしてare)に続いて場所の副詞がきます
The be verbs is ,am and are followed by an advarb of place.

場所の副詞は、何かがある場所を示す単語です。
An adverb of place is a word that indicates where something happens
(e.g. here, there, in the hospital, in Tokyo)

私は映画館の中にいます。
I am inside the move theater.

in: 特定の空間の中
inside: ある境界の内側。
基本的にinを使っておけば問題はない。区切りの内側というニュアンスを明確にしたいときはinside.

Exercise 2

私は家にいます
I am in the house.

その本は机の上です
The book is on the desk

彼らは職場にいます
They are in the office.

彼は家にいます
He is at home.
He is at home. no the.

彼女は駅の中にいます
She is inside the building.

Exercise 3

I am at my house.
I am in the library.
I am outside the gate.
I am at the sports center.
I am on top of Mount Fuji.

The books are inside my bag.
The books are in the middle of the table.
The books are on floor.
The books are under the chair.
The books are in front of the vase.(べぃす)

Excuse me, Can I ask you?
what is the difference between "in" and "inside"?
I live inside Tokyo. = wrong

Do you have any more questions?
No, I don't have any more questions.

Exercise 4

私だ。元気ですか?
Hi, It's me, I'm XXXX. How are you?

とても元気です!あなたは?
I'm doing great! How about you?

あなたはいまどこですか?
Where are you right now?
right now: ちょうどいま/状況的に
just now: たった今

私はいまショッピング店です。いくつかの買い物をするためにここにいます。
I am in the mall now. I'm here to buy some stuff.

どこでランチを食べますか?
Where will you eat lunch?

私はフードコードでランチを食べようと考えています。暇だったら来ませんか?
I think I will eat luch in the food court. if you are free, you can join me.

もちろん!私はそれ(一緒に昼食を食べる)をしたいです!
Sure! I'd like that. I'll be there in 30 minutes.
はい。あなたを待ってます。また。
Okay. I will wait for you! See you.

Exercise 5
×:I am in the home.
◯:I am at home.

昼食の間はどこにいました?
Where were you during lunch?
私はレストランにいました。
I was in the restrant.

あなたの友人はどうですか?
How about your frineds?
私の友達はオフィスにいました。あなたの友だちは?
My friends were in the office. How about your friends?

私の友達もそこにいました。
My friends were there, too.

Exercise 6
Where are your parents right now?
They are at Akita City in Japan.
×:"Akita" is name of the city.
◯:"Akita" is the name of the city.

あなたの両親はどうですか?
How about your parents?

兄弟はいまどこにいるの?
Where are your brothers now?
×:He is in the supermarket just now.
◯:He is at the supermarket just now.

あなたの兄弟はどうですか?
How about your siblings?

あなたの上司はどうですか?
where is your boss now?
×:He is in the home.
◯:He is at home.

"the"は一般的に一つの場所を表すときに使う。
”the” is used when only one place very common.

for example

ショッピングモールで。(特定のショッピングモール)
at the mall.
at the airport.
at the station.

bossとsuperviserの違いは?
what is the difference between boss and superviser?
bossもsuperviserも上司。
boss: 間柄が近しい場合。
superviser: ビジネスやかしこまった状況の場合。

感想

秋田犬はthe Akita dogっていうのか。
「the」が付くパターンと付かないパターンを復習する。

単語

indicates: 示す
e.g.: 例えば。ラテン語でexempli gratia。英語でfor example。
modifier: 修飾子(モディファイア)
headword: 見出し語。headは見出し。headline的なヤツ
boundary: 境界
rest house: 簡易宿泊所。ホテルじゃない。