itochin2の日記(仮)

主に備忘録。Perl、MySQL、Unity、開発管理などについて情報を残していきたい。

[RareJob]振り返り2016/03/10

予習

まだ朝食を食べていません。
I don't eat breakfast yet.
今日は寝坊しました。
I have overslept today.

lesson 8 「I want to study __ .」

勉強する
study

テーマ/話題
topic
subject idea

簡単
easy

難しい
difficult

〜したいですか?
would you like 〜

今日は何を勉強したいですか?
what topic would you like to study today?

Msってどういう意味?
What dose "Ms" mean?

付加疑問文
肯定文+don't you?: ですよね
否定文+do you?: じゃないですよね
肯定文+didn't you?: でしたよね

応える時はYesかNo

あなたは歴史が本当に好きですよね
You really like history, don't you?

あなたは歴史が本当に好きじゃないですよね
You really don't like history, do you?

(動詞)すべきだ
just have to (動詞)

特定の
specific

__を習得したいです。
I want to learn __

__について議論できますか?
Can we discuss __ ?

__についてもっと知りたいです
I'd like to know more about __

この記事から始めましょう
Let's start with this article.

5-D
I think difficult. but interesting.

5-E
I want to discussing about culture.
Because to work with non-Japanase.

I want to discuss about culture.

5-F
I want to study economy.
because, I want to make money on the stock market

ありがとう!
thank you for the lesson!

進行中のレッスン3はどうすればいいですか?
my lesson3 is progress now.
but I have finished it.
what should I do?

レッスン

introduction

私はまだ朝食を食べていない。過去形なのになんでdo notにしてたのか・・・。
×:I don't eat breakfast yet.
◯:I did't eat my breakfast yet.

私は昨夜遅くに寝た。私は遅く起きた。
I slept very late last night. So I woke up late.

lesson 10 「I want to study __ .」

fascinating-interesting

woman - Ms.
man Mr
man/woman: san
but 私のことはMr付けないでとのこと。

5-D
×:I think difficult. but interesting.
私はそれは簡単だと思う。
◯:I think it is easy.

5-E
私はカルチャーについて議論したいです。
×:I want to discussing about culture.
◯:I want to discuss about culture.
なんで進行形にしてしまったんや。。

5-F
私は経済学について勉強したいです。
I want to study economy.
→I like to study about economics.

「I want to ~」と「I like to ~」と「I'd like to ~」の違い
I want to: したい!
I like to: したいです。
I'd like to: したいと考えています。
ビジネスでwant toを言うと怒られる。

free talk

私達はレアジョブのレッスン3をすでに完了した。
We are already finished with Lesson3.
でも、レアジョブではそうは見えない。
But maybe Rarejob cannot see it.

次のレッスンに進むことをオススメします。
I suggest, we move on to our next lesson.

大丈夫、レアジョブの進捗状況はそんなに重要じゃない
It's okay. Rarejob progress is not so important.

私達の次のレッスンは文法です。私はあなたがそれを好むと思う。
Our next lesson is Grammar. I think you will like it.

あなたは新しいことを学ぶだろう。
You will learn new things.

私は英語についてもっと知りたいです。
I'd like to know more about English.

感想

「I want to study English」は相当強い意志を表す表現だった。

進行中のレッスンを終了するにはどうすればいいか。というふわっとした事でコミュニケーションするのは難しい。
結局chat boxに書いてもらった。

明日は新しいあいずちを取り入れる。
http://blog.iknow.jp/posts/2001

thank you for the lessonを忘れず言えた。

単語帳

It's your turn.: あなたの番だよ
move on: どんどん進む。
It's okay. : 大丈夫。
I got it.: わかった。
grammar: 文法
Let's start with/by ... : ...から始めましょう
economics: 経済学
economy: 経済